STATYSTYKI

Total Hits : 698446
Who's Online : 3

PIELGRZYMKA NA ROZTOCZE

rtyuioDobiega końca październik za oknem pogoda różna: raz świeci słońce i jest ciepło, albo pada deszcz i wieje wiatr. W sobotę (27.10 br.) z okazji 10-lecia istnienia Koła Rodziny Radia Maryja odbyła się autokarowa pielgrzymko – wycieczka do Zamościa, Krasnobrodu i Zwierzyńca. Niebo powitało nas pięknym wschodem słońca co zapowiadała ładną i ciepłą pogodę. Naszym duchowym opiekunem był ks. Dominik Kiełb. Swoją obecnością zaszczyciły nas również siostry zakonne: s. Elżbieta i s. Helena. Spod Kościoła wyruszyliśmy o godz. 7:15, a pierwszym miastem na trasie naszej pielgrzymko-wycieczki był Zamość. Tam czekała już na nas pani przewodnik, która miała nas oprowadzić po Zamościu i Krasnobrodzie. Zamość czaruje swym renesansowym pięknem i zadziwia perfekcją, z jaką go zbudowano. Miasto jest również chwalebnym pomnikiem zasłużonego rodu Zamojskich. Twierdza Zamość nigdy nie została zdobyta szturmem. Prochy założyciela miasta i jego potomków spoczywają w Katedrze pod wezwaniem Zmartwychwstania Pańskiego i św. Tomasza Apostoła. Wszyscy uczestnicy pielgrzymki zachwycili się Katedrą — kolegiatą i Rynkiem Wielkim w Zamościu.  Nie zabrakło chwil modlitwy przed łaskami słynącym obrazem Matki Bożej Odwachowskiej w kaplicy bocznej Katedry. Następnie udaliśmy się do Krasnobrodu tam zwiedziliśmy ptaszarnię, muzeum regionalne z bogatymi ekspozycjami fauny i flory Roztocza oraz etnografii tych ziem. Podziw wzbudzała też wystawa wieńców dożynkowych. W Sanktuarium Maryjnym w Krasnobrodzie u Pani Krasnobrodzkiej, Szafarki łask, Pocieszycielki Zamojszczyzny była Msza św., której przewodniczył ks. Dominik, i w której uczestniczyli tylko nasi Parafianie. W kościele parafialnym pod wezwaniem Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny znajduje się cudowny obraz przedstawiający Maryję adorującą Dzieciątko. Kościół kryje niezwykłą historię. Jak głosi tablica, został ufundowany przez królową Marysieńkę Sobieską jako wypełnienie ślubu za odzyskane w tym miejscu przed Cudownym Obrazem, a już bezpowrotnie utracone, zdrowie. Dziś jest to główne sanktuarium diecezji zamojsko-lubaczowskiej. Opodal kościoła jest Kaplica na Wodzie nazywana często Kaplicą Objawień, ponieważ w tym miejscu w 1640 roku objawiła się Matka Boża. Wypływająca ze źródeł pod kaplicą woda jest, według miejscowej ludności, lecznicza. Dookoła kapliczki w uroczym parku stoją rzeźby ze Stacjami Różańcowymi. Obok kaplicy znajduje się figura przedstawiająca objawienie się Matki Bożej. Sama zaś kaplica składa się z dwóch połączonych kaplic, które stoją na betonowych słupach. Z pobliskiego wzniesienia rozciąga się wspaniała panorama na okoliczne wzniesienia i doliny porośnięte bukami, jodłami czy świerkami. Po modlitwie przed cudownym wizerunkiem Maryi, zaopatrzeniu się w pamiątkowe obrazki Pani Krasnobrodzkiej i pożegnaniu się z panią przewodnik udaliśmy się do Zwierzyńca. W Zwierzyńcu nad stawem różne kolory liści przyciągają nas na jesienne spacery. Kościół pw. św. Jana Nepomucena potocznie zwany „Na Wyspie” lub „Na Wodzie” jest jednym z najbardziej charakterystycznych zabytków Zwierzyńca i całego Roztocza. Do kościoła na wyspie prowadzi dość szeroki most, który jest jedyną drogą dojścia do świątyni.  Na fasadzie świątyni umieszczono kartusz z herbami Zamoyskich (trzy skrzyżowane włócznie) i Michowskich (panna na niedźwiedziu). Przed mostem znajduje się drewniana dzwonnica z początku XX wieku. Niestety kościół był zamknięty więc nie udało nam się go zwiedzić. Po zrobieniu pamiątkowego zdjęcia udaliśmy się do autokaru. Powrót do domu, jak i cały pobyt na pielgrzymce i zwiedzanie, odbywały się zgodnie z planem i przy ładnej pogodzie bez kropli deszczu, za co Panu Bogu dziękujemy. Padać zaczęło kiedy wracaliśmy już do Rzeszowa. Maryi królującej w tych miejscach świętych wdzięczni jesteśmy za dar pielgrzymowania i otrzymane łaski. Dziękujemy też Księdzu Dominikowi, który pokazał nam tak piękne miejsca.