kosciol sw michala archaniola rzeszow

MSZE ŚW.

SPOWIEDŹ

W DNI POWSZEDNIE

6.00 – 6.30
17.30 -18.00 (czas zimowy)
18.30 -19.00 (po wielkanocny)

W NIEDZIELĘ

Pół godziny przed każdą liturgią

NABOŻEŃSTWA

Pół godziny przed wieczorną Mszą św.

WTOREK

Wtorek – Sobota

8.00 - 9.00
16.30 - 18.30

Kancelaria nieczynna: w uroczystość św. Piotra i Pawła (29 czerwca), w poniedziałki, niedziele i święta oraz w pierwsze piątki miesiąca.

PIELGRZYMKA DO FATIMY 2017

DO FATIMSKIEJ PANI

„Dalekie podróże mają to do siebie, że przywozi się z nich coś zupełnie innego niż to, po co się pojechało”.

FATIMA1
     W dniach 23.04 – 02.05.2017 r. odbyliśmy pielgrzymkę jubileuszową do Fatimy. W godzinach południowych wyruszyliśmy z pod naszego kościoła autokarem do Krakowa na lotnisko skąd odlecieliśmy do Monachium i następnie do Lizbony. Z Lizbony autokarem dotarliśmy na miejsce noclegowe. Organizatorem był p. Karol Rysz. Udział w niej brali nasi parafianie z ks. Proboszczem Stanisławem Poterą, ks. Krzysztofem Gołąbkiem, ks. Zygmuntem Jarzyną oraz ks. Henrykiem Pszoną. W drugim dniu pielgrzymki zwiedzaliśmy Lizbonę. Zobaczyliśmy tam klasztor Hieronimitów, pomnik odkryć geograficznych, katedrę romańsko- gotycką, wieżę Belem, dom św. Antoniego Lizbońskiego ( Padewskiego). Zwiedzaliśmy też starówkę skąd podziwialiśmy figurę Chrystusa Króla. Kościół św. Dominika, który był spalony, widzieliśmy łuk triumfalny i z punktu widokowego oglądaliśmy panoramę miasta. O godzinie 21.30 braliśmy udział w modlitwie różańcowej i procesji światła z figurą Matki Bożej Fatimskiej.
FATIMA2     Trzeci dzień poświęciliśmy miastu Tomar, gdzie zobaczyliśmy klasztor zakonu Chrystusa, który jest jednym z najciekawszych zabytków Portugalii. Następnie była Batalha, klasztor Matki Boskiej Zwycięskiej, grób nieznanego żołnierza i niedokończone kaplice. Tego dnia byliśmy jeszcze w Alcobaca słynącej z klasztoru cystersów. Klasztor ten jest dziękczynieniem za zwycięską bitwę i zdobycie mauretańskiej twierdzy Santarem. Ostatnim punktem tego dnia była modlitwa różańcowa i procesja światła. Kolejny dzień to Nazare, w którym zwiedzaliśmy stare miasto. Jest ono położone na wysokim skalistym klifie skąd można podziwiać piękną panoramę. W Nazare znajduję się figurka Matki Bożej, którą w czwartym wieku przywiózł z Nazaretu pewien mnich. Byliśmy też nad Oceanem Atlantyckim. Następnie wróciliśmy do Fatimy, gdzie po krótce zobaczyliśmy Bazylikę Matki Bożej Różańcowej oraz kaplicę adoracji Najświętszego Sakramentu. Piąty dzień poświęcony był Fatimie. Najpierw odprawialiśmy drogę krzyżową śladami drogi pastuszków, gdzie znajduję się pomnik anioła, który przekazuję dzieciom tekst modlitwy: O mój Boże, wierzę w Ciebie, Uwielbiam Ciebie, Ufam Tobie, kocham Cię. Proszę Cię, byś wybaczył tym, którzy nie wierzą, którzy Cię nie uwielbiają, którzy Cię nie kochają, którzy Ci nie ufają. Odwiedziliśmy domy Łucji oraz Franiczka i Hiacynty. Później zwiedzaliśmy Bazylikę i muzeum światła. Kolejny dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Coimbry, gdzie zobaczyliśmy klasztor i muzeum, w którym znajduje się pokój, w którym mieszkała Łucja. Następnym miejscem było Porto, gdzie zwiedziliśmy katedrę, zobaczyliśmy też pałac biskupi, w którym obecnie znajdują się muzea. Następnie była Braga, gdzie jest słynne sanktuarium Bom Jesus do Monte czyli ( Dobry Jezus z góry), do którego prowadzą uroczyste schody, na których jest przedstawione pięć zmysłów człowieka oraz symbole trzech cnót. Resztę dnia spędziliśmy na podróży do Hiszpanii. Siódmy dzień rozpoczęliśmy od pieszej pielgrzymki do Santiago de Compostella. Szliśmy szlakiem św. Jakuba około 6 km. Po przybyciu na miejsce zwiedziliśmy katedrę, w której znajduję się figura św. Jakuba oraz jego grób. Zobaczyliśmy też stare miasto. W tym dniu mieliśmy też okazję przepłynąć statkiem wycieczkowym po zatoce Oceanu Atlantyckiego, gdzie podziwialiśmy hodowlę małż, przegrzebków i ostryg. Kolejny dzień to Salamanka. Zwiedziliśmy ją spacerując pięknymi uliczkami, następnie pojechaliśmy do Avilli, miasta św. Teresy od Jezusa. Byliśmy w kościele, w którym znajduję się pokój, gdzie urodziła się św. Teresa. Zobaczyliśmy też stare miasto z dwunastowiecznymi murami. Dziewiąty dzień to Toledo i Madryt. W Toledo zwiedziliśmy stare miasto oraz katedrę św. Pawła, którą wszyscy byliśmy zachwyceni. W Madrycie natomiast zobaczyliśmy Plac Hiszpański, katedrę, stadion Realu Madryt, pałac królewski, korridę i z okien autokaru podziwialiśmy część pięknego miasta. Dziesiąty dzień to dzień powrotu do domu. Każdego dnia uczestniczyliśmy we Mszy św., odmawialiśmy różaniec, koronkę do Bożego Miłosierdzia. Z pielgrzymki wróciliśmy szczęśliwi oraz bardzo zadowoleni. Dziękujemy p. K. Ryszowi za bardzo dobrą organizację i kapłanom za posługę oraz słowo Boże, również serdeczne Bóg zapłać.