kosciol sw michala archaniola rzeszow

MSZE ŚW.

NIEDZIELA

7.00, 9.00, 10.30, 12.00, 17.00, 18.30

DNI POWSZEDNIE

6.30
18.00 (czas zimowy)
19.00 (po wielkanocny)

SPOWIEDŹ

W DNI POWSZEDNIE

6.00 – 6.30
17.30 -18.00 (czas zimowy)
18.30 -19.00 (po wielkanocny)

W NIEDZIELĘ

Pół godziny przed każdą liturgią

NABOŻEŃSTWA

Pół godziny przed wieczorną Mszą św.

WTOREK

Koronka Uwielbienia Boga – ku czci św. Michała Archanioła

ŚRODA

Różaniec

CZWARTEK

Nieszpory

PIĄTEK

Koronka do Miłosierdzia Bożego oraz Adoracja Najświętszego Sakramentu

WIECZÓR ANIELSKI

Pierwszy wtorek miesiąca

KANCELARIA PARAFIALNA

Wtorek – Sobota

8.00 - 9.00
16.30 - 18.30

Kancelaria nieczynna: w uroczystość św. Piotra i Pawła (29 czerwca), w poniedziałki, niedziele i święta oraz w pierwsze piątki miesiąca.

Koncert muzyki sakralnej

W poniedziałkowy wieczór, 27 września – drugi dzień odpustu, śpiewem i muzyką organową uwielbialiśmy Boga. W trakcie koncertu muzyki sakralnej wystąpili Jacek Ścibor – tenor, Bogumiła Kutacha – organy, Tomasz Zając – prowadzenie. Rozpoczynając koncert muzyki sakralnej, prowadzący wyraził wdzięczność ks. Proboszczowi Michałowi za objęcie patronatu nad tym wydarzeniem. 

Pełna fotorelacja z koncertu w Galerii. 

W Konstytucji o Liturgii ,,Sacrosanctum concilium” czytamy słowa: „Z największą troskliwością należy zachowywać i otaczać opieką skarbiec muzyki kościelnej”. Warto postawić sobie pytanie: Czym właściwie jest muzyka? Skąd pochodzi i do czego zmierza? Papież Benedykt XVI wskazał trzy ,,miejsca”, z których wypływa muzyka.
,,…Pierwszym jej źródłem jest doświadczenie miłości. Kiedy ludzie byli zauroczeni miłością, otwierał się im inny wymiar istnienia, nowa wielkość i perspektywa rzeczywistości. Pobudzała ona także do wyrażania siebie w nowy sposób. Poezja, śpiew i w ogóle muzyka zrodziły się z tego doświadczenia wstrząsu, z tego otwierania się nowego wymiaru życia. Drugim źródłem muzyki jest doświadczenie smutku, dotknięcie śmiercią, bólem i otchłaniami istnienia. Także
i w tym przypadku otwierają się w przeciwnym kierunku nowe wymiary rzeczywistości, które nie mogą znaleźć odpowiedzi w samych tylko słowach. Wreszcie trzecim miejscem pochodzenia muzyki jest spotkanie z tym, co Boże, od początku w jakiejś mierze definiującym to, co ludzkie.

Jacek Ścibor ukończył z wyróżnieniem Wydział Rytmiki Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie wybitnej specjalistki prof. Moniki Skazińskiej. Oprócz wystudiowanej wiedzy z zakresu rytmiki, plastyki ruchu, ekspresji, elementów ruchu scenicznego, kompozycji ruchowej, zaczął odnajdować swoją osobowość w muzyce wokalnej. Warsztat wokalny kształcił pod okiem wybitnych specjalistów. Jest czynnym uczestnikiem Międzynarodowych Kursów Interpretacji Muzyki Wokalnej w ramach, których we wrześniu 2005 roku otrzymał dyplom klasy śpiewu Christiana Elssnera za szczególny wyraz artystyczny, zaś w lutym 2006 r. otrzymał dyplom mistrzowski w klasie śpiewu prof. Ewy Czermak.
22 czerwca 2007 roku uzyskał stopień doktora sztuki muzycznej w dyscyplinie wokalistyka na podstawie rozprawy „Specyfika interpretacji muzyki wokalnej baroku i romantyzmu na przykładzie wybranych utworów”. W swoich działaniach artystycznych i naukowych łączy ruch ze śpiewem tworząc integralną całość, jako rzecz szalenie ważną
w zawodzie śpiewaka.

Jest interpretatorem liryki wokalnej, od pieśni barokowej po piosenkę aktorską. Jego dorobek artystyczny obejmuje recitale solowe oraz dzieła oratoryjno-kantatowe. Na stałe współpracuje z Filharmonią Podkarpacką. Od roku 2003 koncertuje z zespołem muzyki dawnej „Collegium Musicum”. Poza Polską koncertuje w Danii, Austrii, Belgii, Szwecji, Włoszech, Niemczech, Słowacji i Ukrainie, Anglii oraz Izraelu. Dokonał nagrań dla Telewizji oraz Radia Rzeszów i Radia Lublin. Nagrał 4 płyty CD z muzyką współczesnego kompozytora Waldemara Wałeckiego, płytę CD z pieśniami żydowskimi w języku jidysz, hebrajskim i polskim.
W swoim dorobku posiada również nagraną płytę z pieśniami Samuela Barbera, a także Opera omnia religiosa 3 wydaną przez firmę fonograficzną Acte Préalable z dziełami Ottona Mieczysława Żukowskiego. Występował m.in. na festiwalach: Przemyska Jesień Muzyczna, Światowy Festiwal Kultury Żydowskiej – Kraków, Muzyczny Festiwal
w Łańcucie, Festiwal „Muzyka i Plastyka – Tempus Paschale”, Festiwal „Między Wschodem a Zachodem” w Lublinie, Festiwal im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju. W czerwcu 2014 roku wystąpił na Festiwalu Przemyska Wiosna Teatralna w operze W. A. Mozarta „Bastien und Bastienne” wykonując główną rolę tenorową. Wspomniany spektakl jest jego autorskim dziełem z zakresu reżyserii, scenografii oraz ruchu scenicznego.

Dr hab. J. Ścibor czynnie uczestniczy w różnego rodzaju sympozjach, konferencjach oraz sesjach naukowych w kraju i za granicą, wygłaszając referaty łączące dwa nurty jego działalności wokalistykę i rytmikę.  Szczególnie blisko współpracuje z Wydziałem Wokalnym Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku oraz Wydziałem Wokalno-Aktorskim Akademii Sztuki w Szczecinie.  Od 2005 jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu działającego we Wrocławiu. Artysta w styczniu 2015 roku otrzymał Statuę
w uznaniu zasług dla rozwoju i popularyzacji kultury muzycznej w Kańczudze. Zdobył nagrodę indywidualną Rektora Uniwersytetu Rzeszowskiego za działalność naukową w roku 2016, a 27 kwietnia 2017 roku Rada Miasta Jarosławia jednomyślnie nadała dr hab. Jackowi Ściborowi tytuł Honorowego Obywatela Miasta Jarosławia w uznaniu artystycznych dokonań na skalę międzynarodową oraz propagowanie muzyki w rodzinnym mieście i współpracę z instytucjami kulturalnymi Jarosławia. Od wielu lat jest ekspertem Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Działalność naukowa Jacka Ścibora przekłada się bezpośrednio na codzienną pracę
z młodymi artystami, dzięki czemu i oni mogą rozwijać swoją osobowość wieloaspektowo.

Prowadzi zajęcia z elementów ruchu scenicznego, plastyki ruchu, zajęć muzyczno-ruchowych. Stopień doktora sztuk wokalnych, jaki zdobył upoważnia go natomiast do prowadzenia zajęć z emisji głosu, śpiewu solowego. Zawsze podkreśla, iż ruch sceniczny jest obok głosu, kolejnym ważnym środkiem komunikowania się młodego śpiewaka z otoczeniem. W swoim dorobku naukowym posiada również wiele autorskich recenzji w przewodach doktorskich
i habilitacyjnych. Ważnym uzupełnieniem dorobku dydaktycznego J. Ścibora jest prowadzenie autorskich warsztatów, seminariów, kursów i szkoleń.

Dnia 14 marca 2016 uchwałą Rady Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu uzyskał tytuł doktora habilitowanego sztuki w dyscyplinie artystycznej wokalistyka.  

Bogumiła Kutacha ukończyła z wyróżnieniem PSM I st. w Kolbuszowej w klasie fletu mgr Doroty Wilk (2009-2013), ukończyła także z wyróżnieniem PSM I st. w Kolbuszowej w klasie saksofonu mgra Bogusława Pawełczaka (2013-2017). W 2021 roku ukończyła studia licencjackie na kierunku Instrumentalistyka w klasie organów dr. hab. Prof. UR Tomasza Zająca oraz studia licencjackie na kierunku Edukacja Artystyczna w zakresie sztuki muzycznej. Jednocześnie uczennica PSM II st. w klasie organów dr. hab. Tomasza Zająca oraz uczennica PSM II st. w klasie śpiewu solowego dr. hab. Jacka Ścibora. Laureatka wielu konkursów
o zasięgu ogólnopolskim i makroregionalnym m. in. I miejsca na Ogólnopolskim Festiwalu Muzyki Dawnej w Leżajsku, II miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Instrumentów Dętych
w Krakowie, a także III miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Młodych Organistów w Sanoku. Na co dzień jest organistą w kościele pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kosowach.